czwartek, 22 lipca 2010

Moroszka ..../ hjortron

... jeszcze nie dojrzala..... a juz pelno samochodow zaparkowanych przy drogach, w miejscach gdzie rosnie ......... zloto polnocy


Kazdy ze zbieraczy chce byc pierwszy .... i nazbierac jak najwiecej.
Konkurencja jest duza, szczegolnie ze strony naszych milych sasiadow z zachodu, ktorzy bardzo chetnie odwiedzaja nasze mokradla.

W tym roku bedzie mniej niz zwykle "zawodowych zbieraczy" - mieszkancow Azji, ktorzy rownie chetnie odwiedzaja mokradla -  w celach zarobkowych. Po zeszlorocznych wojnach z wlascicielami punktow skupu - obowiazuja obecnie zarobki minimalne - tzn 16.000 skr miesiecznie dla kazdego zbieracza ( 4 tys. zakontraktowanych).
Niestety po zaplaceniu mieszkania, wyzywienia i oplat za wypozyczenie samochodu, niezbyt wiele im zostanie - ale to i tak lapiej niz jak dotychczas, kiedy po wielu tygodniach mordegi - mieli wielkie negatywne saldo.
Szkoda, ze zbiory w tym roku beda duzo, duzo mniejsze niz normalnie.

Ja mam moje tajemnicze miejsca, gdzie mam nadzieje zebrac takie ilosci, ktore zaspokoja moje caloroczne potrzeby.... ale poczekam jeszcze kilka dni, aby owoce byly w pelni dojrzale.

3 komentarze:

  1. Jest tak gorąco,że włączenie komputera parzy i gdy temperatura spadła do 27 czytam zaległe wpisy.Narobiłaś mi apetytu na lody z jutrunem(może być fonetycznie?).Były pyszne ,dziękuję Ci za ten boski dodatek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci bezczelnie, że zazdroszczę. Patrz jaka jestem małpa. Zazdroszczę Ci tej przestrzeni, widoków, spokoju, ciszy(?). Ale zazdroszczę Ci tak z uśmiechem. Odpoczywaj sobie do woli i wykorzystaj każdą chwileczkę. I rób duuużo zdjęć, żebym i ja mogła co nieco podziwnąć. Buziaki.T.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do Alicji : bedzie dobrze jak r i t zamienia sie miejscem czyli "jurtrun". Podesle wiecej jak bedzie jakas okazja.
    Do Teresaco : Bede robic zdjecia przy kazdej okazji. A moze zaplanujesz przyjazd ?

    Polecam wszystkim!!! zajrzyjcie na blog manilat.se (na mojej liscie blogow) - zawodowy fotograf z troszke lepszym aparatem - ale robi te same widoki (mieszka w okolicy)
    Usciski

    OdpowiedzUsuń