poniedziałek, 17 sierpnia 2009

Odludzie..............?

Po przeczytaniu kometarza Joli - poczulam sie zobowiazana doinformowac moich kochanych czytelnikow o moim raju. Wiem, ze to nie tylko Jola mysli, ze to - straszne odludzie. Ale to tak jak w kazdej dziedzinie - wszystko jest relatywne - i zalezy od tego jaki wybierzemy punkt wyjsciowy. W porownaniu z Warszawa lub Sztockholmem ..... to napewno odludzie !!!!! Ale ja nigdy nie zamienie tego odludzia na wyzej wymienione!!!! Mam tutaj dostep do wszystkiego, co mi w zyciu potrzebne .................. nawet do kultury!!!! ..... tej prawdziwej, nie tej " pod publiczke".
A terez troche danych o gminie Arjeplog :
Powierzchnia gminy - 12 945 km2 - ilosc mieszkancow okolo 3 200 !!!! Wiec na 1 km2 przypada 0,3 mieszkanca!!!! Gdyby taka sama gestosc zaludnienia byla w Sztockholmie - to mieszkalo by tam tylko 50 osob!!!! (dla informacji w dniu dziejszym mieszka tam 1 981 263 mieszkancow).
Ale czy w Sztockohlmie lub Warszawie jest np : 8 727 jezior ???? 1 park narodowy i 13 rezerwatow przyrody ???? Tutaj na 1 mieszkanca przypada 2, 5 jeziora - to chyba wyjasnia - dlaczego ja czesto pisze - moje jezioro lub moja plaza, albo moj brzeg - bo statystycznie "mam" tego az 3 km!!!
Ale to nie tylko przyroda i zasoby naturalne czynia te tereny tak atrakcyjnymi : jest to "swiatowa stolica" testow wszystkich nowych modeli samochodow i ich komponentow !!!!
Sa tutaj przedstawicielstwa wszystkich marek samochowych!!!! i co za tym idzie bardzo duzo przystojnych kierowcow testowych - szkoda, ze juz wiek nie ten i nie te oczy...........
Zadna miejscowosc w Szwecji nie ma tak rozbudowanej bazy hotelowej jak Arjeplog .


Patrzcie i podziwiajcie - czyz nie jest piekne polozenie mojego raju !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz