niedziela, 30 stycznia 2011

Asymilacja......

........ rozpoczeta!
Kroczek..... po kroczku "przeprowadzam" mojego slubnego po naszej przyszlej dzielnicy. Pokazuje uroki i "dobrodziejstwa" ..... bo chlop moj - to nawet taki podobny do mnie i do............. Grzeskowiaka!!!
............. jak sie upre, jak sie upre kazdy wie .......... 
             nie przeonaczy.....


Wiec problem teraz -  kto wczesniej .....i kto kogo ... przeonaczy!!! ....... ale wydaje mi sie, ze jestem na dobrej drodze.

Moze i nie najlepsza pora na to przeonaczanie .... ale jak mamy tam mieszkac - to caly rok!!! - wiec kazda pora jest dobra, a kazda nastepna moze byc tylko lepsza.

Najblizsze "nasze sasiedztwo" - Ekspositionshuset (Dom Wystawowy) - jedna z nielicznych pozostalosci po starym drewnianym Karlstadzie, ktore uchowaly sie i nie zostaly pochloniete przez wielki pozar miasta 1865 roku




Budynek w neogotyckim stylu wziesiony 1862 roku - jest swoisty i jedyny w swoim charakterze - wybudowany jest bowiem z niewypalanej cegly trocinowej!


Wybudowany zostal na potrzeby Wielkiej Wystawy Rolniczej, ktora miala miejsce w Karlstadzie.  Jest najstarsza zachowana budowla wystawowa, bo wieza Eiffla jest o -  27 lat mlodsza!!!
Dla mnie jest takze znamienny - miesci sie bowiem w tym pieknie zrestaurowanym ( i troszke przebudowanym w wewnatrz) budynku intytucja, ktorej zawdzieczam moj standart zyciowy!!!
30 lat temu w pocie czola odpowiadalam na cala mase pytan.... i otrzymalam mala "plastikowa karteczke", o ktora troszcze sie bardzo, nawet bardzo bardzo - moje prawo jazdy!!!




Przez wiele, wiele lat stal majestatycznie samotny na skraju Ogrodu miejskiego.... ale przyszla kryska na Matyska .... i jak grzyby po deszczu zaczely wyrastac inne budowle ....



....obok


..... i na "zapleczu".

Szczescie, ze nikomu nie przyszlo do glowy (jak narazie?) ... aby pomniejszyc nasz piekny park.

Zagladnelam wiec i tam...... bo kocham magnolie ..... a jest ich tutaj cala masa..... ilosciowo i gatunkowo....


... chyba wiecie juz ... co bedzie tematem moim postow w maju i czerwcu?

1 komentarz:

  1. Slicznie tam jest:) Mnie juz przeonaczylas:))) Tez kocham magnolie.

    OdpowiedzUsuń